Πανελλαδικές 2022: Διαδικτυακή ενημερωτική ημερίδα για εκπαιδευτικούς, γονείς και υποψηφίους

293
Ενόψει των Πανελλαδικών εξετάσεων η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής διοργανώνει διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση, με θέμα: «Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022», η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 26  Μαΐου 2022 και ώρες 18:00-21:00.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς (επιτηρητές, βαθμολογητές, εξεταστές, μέλη Επιτροπών, επικουρικό προσωπικό), στελέχη της εκπαίδευσης και γονείς ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η εν λόγω συνάντηση αποσκοπεί στην ασφαλή συμμετοχή των υποψηφίων και όλων των εμπλεκομένων στις Πανελλαδικές εξετάσεις, στην ψυχολογική υποστήριξη και αποφόρτιση των εφήβων και στην ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τη σωστή οργάνωση, την αδιάβλητη διεξαγωγή και απρόσκοπτη ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήσαμε ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής και υποβολής ερωτημάτων, στην οποία μπορείτε: α) να πραγματοποιήσετε την εγγραφή σας μέχρι την Πέμπτη 26-5-2022 και ώρα 18:00 και β) να υποβάλετε σχετικά ερωτήματα προς τους εισηγητές και τις εισηγήτριες μέχρι την Τρίτη 24-5-2022 και ώρα 21:00 επιλέγοντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://forms.gle/KSMWf78p65AqkbQv8

Τα ερωτήματα θα απαντηθούν από τους προσκεκλημένους ομιλητές και τις προσκεκλημένες ομιλήτριες.

Οι εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί και τα στελέχη εκπαίδευσης που επιθυμούν βεβαίωση παρακολούθησης[1] θα πρέπει να επιβεβαιώσουν την παρουσία τους κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στη φόρμα επιβεβαίωσης παρακολούθησης:

https://forms.gle/FFVpdVv1ZTnPj1ii9

χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) της εγγραφής τουςΗ φόρμα αυτή θα ενεργοποιηθεί κατά τη διάρκεια της  ενημερωτικής συνάντησης.

Η εκδήλωση θα προβάλλεται απευθείας, σε ζωντανή μετάδοση (live-streaming) από το YouTube. Για να την παρακολουθήσετε δεν έχετε παρά να επιλέξετε το κανάλι της ΠΔΕ Αττικής στο YouTube :

https://www.youtube.com/c/ΠΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Η συμμετοχή είναι προαιρετική.

Συνημμένα : Το πρόγραμμα, οι περιλήψεις των εισηγήσεων και η αφίσα.

Πρόγραμμα                                                                             

Γεώργιος Κόσυβας

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής.

Καλωσόρισμα – Συντονισμός.
Καλομοίρα  Μαρούγκα

Προϊσταμένη της Γενικής Διεύθυνσης Ψηφιακών Συστημάτων, Υποδομών και Εξετάσεων, Υ.ΠΑΙ.Θ.

                           Χαιρετισμός.
Γιάννης Θωμαΐδης

Δρ. Μαθηματικών – τ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.

Πώς επιλέγονται τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων; Το θεσμικό πλαίσιο και

η εφαρμογή του στην πράξη.

Δέσποινα Αρζουμανίδου

Υποδιευθύντρια 2ου ΓΕ.Λ Χαλανδρίου.

Οργάνωση και Λειτουργία Εξεταστικών Κέντρων.
Αγγελική  Χρονοπούλου

Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Τα Βαθμολογικά Κέντρα: οργάνωση και λειτουργία.
Γιώργος  Μπαλαμώτης

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Ευσταθία  Ηλιοπούλου

Προϊσταμένη 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Πειραιά.

Πανελλαδικές Εξετάσεις και μαθητές/ μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία.
Μάνος  Τσαλαμανιός

Διευθυντής του Ψυχιατρικού Τμήματος Παιδιών-εφήβων και Διευθυντής Ψυχιατρικού Τομέα του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείο Βούλας».

Πανελλαδικές Εξετάσεις και Οικογένεια.
Αύρα Βαζαίου

Ψυχολόγος  – Επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης (Κ.Π.) των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας “Αθηνά Πολύβουλος” (του Κ.Π. Αθήνας “Αθηνά Υγεία”).

Άγχος – Αγωνίες – Εξετάσεις: υποστήριξη και (αυτο)φροντίδα των υποψηφίων στις Πανελλαδικές.

 

 

Σύντομη περίληψη των εισηγήσεων.

Εισήγηση: «Πώς επιλέγονται τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων; Το θεσμικό πλαίσιο και

η εφαρμογή του στην πράξη».

Γιάννης Θωμαΐδης, Δρ. Μαθηματικών – τ. Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών.

Στην εισήγηση θα παρουσιάσουμε τη διαδικασία επιλογής των θεμάτων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως προσδιορίζεται στη νομοθεσία για την αξιολόγηση των μαθητών και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις. Για να αναδείξουμε τις ιδιαίτερες πτυχές αυτής της λεπτής και επίμαχης διαδικασίας θα αναλύσουμε ένα παράδειγμα από τις πρόσφατες Πανελλαδικές Εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών.

Εισήγηση : «Οργάνωση και Λειτουργία Εξεταστικών Κέντρων».

Δέσποινα Αρζουμανίδου, Υποδιευθύντρια 2ου ΓΕ.Λ Χαλανδρίου.

Κάθε εξεταστικό κέντρο αποτελεί μια μονάδα και οι συμμετέχοντες σε αυτό μια ομάδα που εργάζεται για την ομαλή διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τον ηγετικό ρόλο έχει η Λυκειακή Επιτροπή, η οποία μεριμνά για τον εξοπλισμό του χώρου, την κατανομή των υποψηφίων και των επιτηρητών στις αίθουσες, τη διανομή των θεμάτων και τετραδίων, την παραλαβή των γραπτών δοκιμίων και την αποστολή τους, την υγειονομική ασφάλεια, καθώς και για την αντιμετώπιση οποιασδήποτε δυσλειτουργίας. Οι επιτηρητές από την άλλη, όπως και οι υποψήφιοι, φροντίζουν να τηρούν τις υποχρεώσεις τους καθώς ορίζονται από τις οδηγίες και τις εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Εισήγηση: «Τα Βαθμολογικά Κέντρα: οργάνωση και λειτουργία».

Αγγελική  Χρονοπούλου, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ02, 4ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Η εισήγηση θα ασχοληθεί αφενός με το θεσμικό πλαίσιο, με βάση το οποίο οργανώνονται και λειτουργούν τα Βαθμολογικά Κέντρα, καθώς και τα προσαρτημένα σε αυτά Ειδικά Εξεταστικά, αφετέρου με την πρακτική και ουσιαστική λειτουργία τους και την ιδιαίτερη συνεισφορά τους στη διεκπεραίωση της όλης διαδικασίας των Πανελλαδικών εξετάσεων. Θα σταθεί, επίσης, στην αξία του καλού κλίματος ως βασικής προϋπόθεσης για την ομαλή και αξιόπιστη λειτουργία τους.

Εισήγηση: «Πανελλαδικές Εξετάσεις και μαθητές /μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία».

Γιώργος Μπαλαμώτης, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, 6ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ Αττικής.

Ευσταθία  Ηλιοπούλου, Προϊσταμένη 2ου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Πειραιά.

Στην εισήγηση-παρουσίαση εστιάζουμε σε κομβικά  ζητήματα που αφορούν στη συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σημαντική διάσταση του θέματος αποτελεί το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τους όρους, τις προϋποθέσεις, τη διαδικασία και τους τρόπους υποστήριξης των μαθητών / μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στον ρόλο των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. με έμφαση στην κοινωνική και συναισθηματική υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών καθώς και στην υποστήριξη που αφορά στη διαχείριση της ύλης.

Εισήγηση: «Πανελλαδικές εξετάσεις και Οικογένεια».

Μάνος Τσαλαμανιός, Διευθυντής του Ψυχιατρικού Τμήματος Παιδιών-εφήβων και Διευθυντής Ψυχιατρικού Τομέα του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείο Βούλας».

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα  σταυροδρόμι. Είναι το σημείο που συναντιόνται τα όνειρα, οι φιλοδοξίες, τα «θέλω», οι φόβοι, οι ικανότητες, τα όρια (ψυχικά και οικονομικά) κάθε ελληνικής οικογένειας. Ένα σημείο συνάντησης προσώπων-πρωταγωνιστών  που εκτός από τον έφηβο ή την έφηβη που συμμετέχει σε αυτές τις εξετάσεις υπάρχουν και αρκετοί συμπρωταγωνιστές (γονείς, αδέρφια, συγγενείς) με θετική ή αρνητική συνεισφορά. Στην παρουσίαση θα  αναπτυχθούν οι ανωτέρω καταστάσεις και θα προταθούν τρόποι,  ώστε όλοι να έχουν την καλύτερη δυνατή θετική  συνεισφορά.

Εισήγηση:  «Άγχος – Αγωνίες – Εξετάσεις: υποστήριξη και (αυτο)φροντίδα των υποψηφίων στις Πανελλαδικές».

Αύρα Βαζαίου, Ψυχολόγος -Επιστημονική υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης (Κ.Π.) των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας “Αθηνά Πολύβουλος” (του Κ.Π. Αθήνας “Αθηνά Υγεία”).

Η παρούσα εισήγηση εστιάζει στις στρατηγικές ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης των υποψηφίων κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων με την προσέγγιση της πρωτογενούς και καθολικής πρόληψης. Σε αυτό το πλαίσιο, επιχειρείται μια συνοπτική αναφορά στις γνωστικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαστάσεις του άγχους καθώς και στις πρακτικές αντιμετώπισής του. Η έννοια της φροντίδας των υποψηφίων από το σύστημα υποστήριξής τους (Γονείς /ή  και άλλα πρόσωπα φροντίδας από το οικογενειακό περιβάλλον, Εκπαιδευτικοί) καθώς και η φροντίδα εαυτού, αναδύονται ως κεντρικές σε αυτήν την κατεύθυνση.