46 χρόνια LOLA: Aφιέρωμα στο πιο γνωστό κατάστημα ρούχων του Αγίου Δημητρίου

137

Όσοι από εσάς μένετε πολλά χρόνια στον Άγιο Δημήτριο θα γνωρίζετε πως το κατάστημα LOLA είναι ένα από τα παλαιότερα καταστήματα του Δήμου και μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην περιοχή εδώ και αρκετά χρόνια με μεγάλη επιτυχία. Η Κα. Φωτεινή Γιαλαμά, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΛΟΛΑ ΑΒΕΕ, μίλησε στο Agios Dimitrios News και μοιράστηκε μαζί μας όλα αυτά που θέλαμε να μάθουμε για το γνωστό κατάστημα αλλά και όλα τα μυστικά επιτυχίας της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Πόσα χρόνια λειτουργεί το κατάστημά σας;

Το κατάστημα που βρίσκεται επί της λεωφόρου Αγίου Δημητρίου, στον αριθμό 176 λειτουργεί από το 1978.

Το κατάστημα του Αγίου Δημητρίου είναι το πρώτο που δημιουργήθηκε;

Πριν από αυτό, το 1973 δημιουργήθηκε η πρώτη μας βιοτεχνία στην Πλατεία Ασυρμάτου και το 1974 λειτούργησε εκεί το πρώτο κατάστημα.

Πείτε μας λίγα λόγια για την ιστορία του brand; Πώς ξεκίνησε; Πώς καταφέρατε να αποκτήσετε τόσα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Η LOLA δημιουργήθηκε από τους γονείς μας Λόλα & Γρηγόρη Γιαλαμά. Η μητέρα μας είχε σπουδάσει πατρονίστ στη φημισμένη σχολή της εποχής ΟΡΕ. Άνοιξε ένα μικρό ατελιέ και αμέσως δημιούργησε πιστή πελατεία. Όταν γνώρισε και παντρεύτηκε τον πατέρα μας, ένα πανέξυπνο άντρα, δημιουργήθηκε το τέλειο δίδυμο: η σύζυγος με το τρομερό ταλέντο και ο σύζυγος τολμηρός και έτοιμος να πάρει ρίσκα!

Οι γονείς μας ήταν ευφυείς και δημιουργικοί άνθρωποι, παράλληλα είχαν και υψηλή αισθητική, κάτι που πραγματικά τους έδωσε τεράστια ώθηση. Όμως και η αγορά γυναικείας ένδυσης ήταν τότε στα πρώτα βήματά της, υπήρχε ανάγκη για καλοραμμένο και καλόγουστο ρούχο και εκμεταλλευτήκαν την ευκαιρία με τον καλύτερο τρόπο.

Η επιτυχία ήρθε πολύ γρήγορα: ήδη το 1978, είχαν ιδρύσει τη ΛΟΛΑ ΑΒΕΕ, εγκαινίαζαν το 5όροφο εργοστάσιό τους και είχαν αποκτήσει 3 παιδιά, όλα αυτά σε ηλικία 35 ετών! Οι αδελφές μου και εγώ γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε, όπως έλεγε η μαμά μας, μέσα στις καρφίτσες και αγαπήσαμε πολύ αυτή τη δουλειά. H Αναστασία και εγώ ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε από την εποχή των σπουδών μας στο πανεπιστήμιο και με την ολοκλήρωσή τους ενταχθήκαμε πλήρως στο δυναμικό της.

Συνυπήρξαμε αρμονικά με τους γονείς μας για αρκετά χρόνια. Το 2004 μας έδωσαν θέσεις ευθύνης στο Διοικητικό Συμβούλιο και το 2008, αν και άκρως παθιασμένοι με το δημιούργημά τους, πήραν την απόφαση να αποσυρθούν και να μας παραδώσουν την εταιρία σε πλήρη ανάπτυξη.

Παραλάβαμε λοιπόν μια επιχείρηση πετυχημένη, με καταξιωμένη παρουσία στον χώρο της μόδας φυσικά, θέλαμε να διατηρήσουμε την υγιή πορεία της, να διατηρήσουμε όλα τα καλά στοιχεία αλλά συγχρόνως επιθυμούσαμε να βάλουμε τη δικής μας σφραγίδα. Ήταν μια δύσκολη εποχή, μιας και μόλις είχε ξεσπάσει η διεθνής οικονομική κρίση που μετά από δύο χρόνια μετατράπηκε σε χιονοστιβάδα για την Ελλάδα. Με συμμάχους τους εργαζόμενους της εταιρίας, με πείσμα, πολλή και σκληρή δουλειά και κινήσεις τολμηρές σε οργανωτικό & χρηματοοικονομικό επίπεδο, καταφέραμε να βάλουμε την εταιρία μας και πάλι σε τροχιά ανάπτυξης και σήμερα έχουμε την χαρά να περηφανευόμαστε ότι είμαστε η μακροβιότερη ελληνική εταιρία ένδυσης με πάνω από 45 χρόνια ιστορίας.

Σκέφτεστε να επεκταθείτε και σε άλλες πόλεις σε Ελλάδα ή στο εξωτερικό;

Στα πλάνα μας είναι κυρίως η επέκταση μέσω των διαδικτυακών πωλήσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, στις αρχές του 2020 θα λανσάρουμε το ανανεωμένο μας ηλεκτρονικό κατάστημα. Σε δεύτερη φάση, σκεφτόμαστε τη δημιουργία ενός καταστήματος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και ενός στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Σε μια εποχή κρίσης που πολλά καταστήματα και επιχειρήσεις κλείνουν ποιο είναι το δικό σας μυστικό επιτυχίας;

Πιστεύω ότι στη δική μας περίπτωση είναι ένας συνδυασμός παραγόντων. Όταν αναλάβαμε, η δεύτερη γενιά, αποφασίσαμε όχι απλά να κρατήσουμε την υψηλή ποιότητα των συλλογών αλλά να την ανεβάσουμε ακόμα περισσότερο και να αλλάξουμε το σχεδιασμό. Στόχος μας ήταν οι συλλογές LOLA να ξεχωρίζουν για την ποιότητα, το μέτρο και τις καθαρές γραμμές τους. Για να το πετύχαμε αυτό στηριχτήκαμε στις αρχές που πήραμε από τους γονείς μας, στις γνώσεις που αποκτήσαμε μέσα από τις σπουδές αλλά και τις εμπειρίες μας. Έτσι δημιουργήσαμε μία LOLA σύγχρονη που καλύπτει τις δικές μας αισθητικές αναζητήσεις αλλά και τις ανάγκες μίας δυναμικής γυναίκας.

Θα έλεγα λοιπόν ότι το μυστικό της επιτυχίας της LOLA είναι ότι με σεβασμό στην παράδοση της καταφέρνει να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εποχής, να εξελίσσεται και έτσι να παραμένει πάντα σύγχρονη και επίκαιρη.

Πώς κινείται η αγορά στον Άγιο Δημήτριο; Τι αλλαγές πιστεύετε ότι πρέπει να γίνουν στον Δήμο;

Το κομμάτι της λεωφόρου Αγίου Δημητρίου στο οποίο βρίσκεται η LOLA, είναι ένα άριστο παράδειγμα υγιούς ανάπτυξης μιας τοπικής αγοράς. Υπάρχουν καταστήματα που προσφέρουν ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών, καταστήματα που όπως εμείς πιστεύουν στην ποιότητα, είναι σύγχρονα τόσο σε εμφάνιση όσο και σε αντίληψη σχετικά με την εξυπηρέτηση του πελάτη και έτσι αποτελούν πόλο έλξης.

Σίγουρα θα μπορούσε να βελτιωθεί η εικόνα της λεωφόρου και σαφώς πολλές φορές δημιουργείται μια δύσκολη κατάσταση, λόγω της κίνησης και της έλλειψης θέσεων πάρκινγκ. Απ’ όσο γνωρίζω έχει δημοπρατηθεί έργο ανάπλασης της λεωφόρου, το οποίο ελπίζω όχι μόνο να την ομορφύνει αλλά και να διευκολύνει τη ζωή και τη δραστηριότητα όλων μας.

Πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι διαθέτετε και νυφική σειρά. Πείτε μας μερικά λόγια για την bridal collection αλλά και για το στιλ των νυφικών που προσφέρετε; Υπάρχουν νυφικά και στο κατάστημα του Αγίου Δημητρίου;

Η LOLA BRIDAL είναι μια ιδιαίτερη συλλογή νυφικών φορεμάτων, που δημιουργήθηκε από την επιθυμία όλο και περισσότερων γυναικών να παραμένουν την ημέρα του γάμου τους φυσικές αλλά συγχρόνως μοναδικά κομψές. Ο σχεδιασμός της είναι απέριττος και φίνος, εμπνευσμένος από τις πολυτελείς τουαλέτες του μεσοπολέμου.

Όλα τα νυφικά φορέματα δημιουργούνται σε ολομέταξα υφάσματα duchesse, soie sauvage, silk twill με ιδιαίτερα κομψές λεπτομέρειες, με λιτά κεντήματα και απλικαρίσματα. Κάθε νυφικό φόρεμα είναι μοναδικό και δημιουργείται sur mesure, αποκλειστικά για την γυναίκα που το επέλεξε. Η συλλογή βρίσκεται μόνο στο κατάστημα Κολωνακίου, σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο χαλαρό και κομψό.

Τη στιγμή που όλα τα brands απευθύνονται σε influencers και bloggers για την προώθηση των brands τους εσείς μένετε πιστοί σε έναν άλλον τρόπο προώθησης και διαφήμισης. Τι σας κάνει να μην ακολουθείτε το ρεύμα της εποχής σε αυτό το κομμάτι marketing;

Δραστηριοποιούμαστε πολύ στα social media, χρησιμοποιούμε πολύ το διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας και διαφήμισης, βάζουμε καταχωρήσεις σε επιλεγμένους τίτλους περιοδικών αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε συστηματική συνεργασία με influencers & bloggers, δεν είναι κάτι που αποκλείουμε αλλά δεν το επιδιώκουμε κιόλας. Σαφώς υπάρχουν κομψές γυναίκες από το χώρο της τέχνης που θα μπορούσαν να εκπροσωπήσουν τη LOLA αλλά δεν είναι στα άμεσα σχεδία μας μια τέτοια συνεργασία.

Ποιες είναι οι τάσεις που πουλάνε περισσότερο αυτή τη σεζόν;

Στη LOLA πάντα οι συλλογές διακρίνονται από αυτό που ονομάζεται contemporary elegance, δηλαδή σύγχρονη κομψότητα. Φέτος, ξεχωρίζουν οι δυναμικές Ladylike σιλουέτες με επιρροές από την Βικτωριανή εποχή αλλά και τα looks που έχουν όγκο και παραπέμπουν στη δεκαετία του 80. Πάντα όμως θα είναι τάση τα basic κομμάτια σε υπέροχες ποιότητες που αποτελούν τη βάση κάθε διαχρονικής και παράλληλα μοντέρνας γκαρνταρόμπας.

Σε ό,τι αφορά τον Άγιο Δημήτριο, τι έχετε να πείτε για το στιλ των γυναικών στον Δήμο μας;

Παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μου το περνώ στα γραφεία της εταιρίας και δεν μένω εδώ, χρησιμοποιώ πολύ την τοπική αγορά, όλα τα ψώνια του σπιτιού γίνονται από εδώ, τα αγόρια μου ντύνονται από εδώ, το κομμωτήριο, η τράπεζά, το φαρμακείο μου είναι εδώ. Έτσι, έχω την ευκαιρία να δω και να συναναστραφώ πολλές γυναίκες, όλες κομψές, προσεγμένες και σύγχρονες σε και ό,τι και αν κάνουν.

Ποια είναι τα best seller κομμάτια σας αυτή τη σεζόν;

Στα hot κομμάτια της σεζόν βρίσκονται οι ρομαντικές μπλούζες που συνδυάζονται με αυστηρά κοστούμια και οι ντελικάτες δαντέλες με jeans. Υπέροχες μπλούζες από καθαρό μετάξι σε χρώματα πολύτιμων λίθων, όπως το λαμπρό μοβ, το σκούρο πράσινο και το μπλε του κοβαλτίου. Πλεκτά και Παλτό σε virgin wool & κασμίρι σε αποχρώσεις του καφέ και του καμηλό. Και φυσικά chic ολόμαλλα κρεπ φορέματα ή δυναμικά δερμάτινα total looks σε κλασικό μαύρο.

Μια συμβουλή προς νέους επιχειρηματίες που ανοίγουν καταστήματα με ρούχα στον Δήμο μας;

Να βάζουν πάθος και ψυχή σε αυτό που κάνουν, να προσέχουν και να φροντίζουν τον πελάτη τους.

Τελικά στην εποχή που ζούμε, για τις νέες επιχειρήσεις αλλά και τις παλαιότερες παίζει ρόλο η ποιότητα ή όλα είναι θέμα καλού marketing;

Η εποχή μας δείχνει ότι είναι εξίσου σημαντικά και τα δύο. Πιστεύω όμως με βεβαιότητα ότι η ποιότητα είναι αυτή που θα σε βοηθήσει να διαρκέσεις περισσότερο.

Καταστήματα LOLA:
*Αγίου Δημητρίου 176
Τ +30 2109313402
*Πανεπιστημίου 9, Σύνταγμα
Τ +30 2111802897
*Δραγάτση 2
Τ +30 2104129492
*Κανάρη 26 & Πλ. Κολωνακίου
Τ +30 2103602778
*Αγ.Κωνσταντίνου 47
Τ +30 2106128900
*Λ. Κηφισίας 37Α, Μαρούσι
Τ +30 2111814226
*Mediterranean Cosmos, Θεσσαλονίκη
Τ +30 2311813026